Круглий стіл в Одеському Будинку вчених на тему: роль соціології та політології у виборчому процесі

13 лютого 2019 року в Одеському Будинку вчених відбулося засідання секцій соціології та політології в форматі Круглого столу на тему, присвячену ролі соціології та політології у виборчому процесі. В роботі Круглого столу взяли участь викладачі та студенти ВНЗ м. Одеса – Одеського національного університету імені І. І. Мечникова, Одеського політехнічного університету, Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, Одеської національної академії зв’язку імені О. С. Попова, Одеського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України.

Організатор заходу – Південноукраїнське відділення Соціологічної асоціації України. Модеровала роботу Круглого столу голова Південноукраїнського відділення САУ доктор соціологічних наук, професор Олена Василівна Лісеєнко.

Учасники дискусії обговорили питання щодо ролі соціології та політології у виборчих кампаніях, як політики та ЗМІ маніпулюють рейтингами та соціологічними дослідженнями, актуальні методологічні та методичні аспекти проведення опитувань громадської думки.

За результатами Круглого столу було прийнято звернення до засобів масової інформації із закликом винонувати вимоги до оприлюднення даних соціологічних досліджень.

ЗВЕРНЕННЯ учасників Круглого столу на тему: «Соціологія та політологія у виборчому процесі: інформування виборців чи маніпулювання громадською думкою» , 13 лютого 2019 року, м. Одеса

Під час виборів у засобах масової інформації та Інтернеті з’являється все більше фейкових і непрофесійних соціологічних даних. Тому Соціологічна асоціація України та його Південноукраїнське відділення закликає ЗМІ та інформаційні агентства відповідально оприлюднювати дані соціологічних досліджень. При публікації даних соціологічних досліджень треба оприлюднювати таку необхідну інформацію:

  1. хто опитував (яка компанія, чи є вона відомою та публікує на своєму сайті інформацію про штат і проведені соціологічні дослідження);
  2. коли проводилося опитування (терміни збору інформації);
  3. метод збору інформації;
  4. скільки людей опитали;
  5. кого репрезентує (представляє) опитана група населення (населення країни в цілому? Одеської області? району Одеси? певної групи населення?);
  6. яка похибка репрезентативності вибірки;
  7. точні формулювання запитань.

Звертаємо увагу політиків, політконсультантів, журналістів при публікаціїї даних соціологічних досліджень або обговоренні рейтингів  вказувати необхідну інформацію про проведене соціологічне опитування.

Звертаємося до ЗМІ та інформаційних агентств із закликом неухильно виконувати закон «Про вибори Президента України», статтю 56.6 «Особливості поширення інформації про результати опитування громадської думки, пов’язаного з виборами».

Зауважимо також, що при проведенні соціологічного дослідження організації, які є членами українських професійних спільнот (Соціологічної асоціації України, Української асоціації маркетингу), діють як самостійні соціологічні компанії (вказують назву свого соціологічного центру або соціологічної групи), але у рамках правил, які не дають можливості маніпулювати результатами опитування.   

Якщо є сумніви в представлених у ЗМІ даних соціологічних досліджень, Соціологічна асоціація України та його Південноукраїнське відділення готова надати професійну консультацію та експертний коментар. 

Скажіть нам Що ви думаєте
0Подобається0Супер0Радію0Здивований0Засмучений0Роздратований

0 Коментарі

Залишити коментар